• BASIC DRUG
    DISCUSSION
    Welcome to Bluelight!
    Posting Rules Bluelight Rules
    Benzo Chart Opioids Chart
    Drug Terms Need Help??
    Drugs 101 Brain & Addiction
    Tired of your habit? Struggling to cope?
    Want to regain control or get sober?
    Visit our Recovery Support Forums
  • BDD Moderators: Keif’ Richards | negrogesic

Opioids What to take stronger than codeine

Movebigweight

Greenlighter
Joined
Jul 8, 2020
Messages
1
But weaker than heroin that I can find on the street? Id like to start opium but I don't think its available in Australia. I don't want to use heroin because of the dependency potential.
 
I don't know how hard it is to find any of these in Australia, but the first opioids that come to mind are dihydrocodeine, hydrocodone, oxycodone and morphine.
This-
Anyway, all opiates produce dependency, although it is true that the probability of becoming addicted to something varies from person to person, even a codeine habit can lead to addiction and dependency, I am addicted to tramadol, a very opioid weak compared to what SAT4N_420 said. Abstinence is a bitch and the addiction is horrible, I stop and after a short time I come back.
 
Hydrocodone alway produced pleasant effects without creating cravings as intense as Oxycodone does.

Good old Vicodin.

Personally I always tried to stay the fuck away from heroin, simply because the combination of strength, availability, and price point is just asking for trouble.
 
This-
Anyway, all opiates produce dependency, although it is true that the probability of becoming addicted to something varies from person to person, even a codeine habit can lead to addiction and dependency, I am addicted to tramadol, a very opioid weak compared to what SAT4N_420 said. Abstinence is a bitch and the addiction is horrible, I stop and after a short time I come back.
 
Don’t want to use heroin because of it’s dependency potential but happy to use another opioid/opiate? Honestly in the interest of harm reduction don’t use any. The abuse potential for opiates/opioids is very very high, just because it’s not heroin doesn’t mean it won’t ruin your life. You will get physically addicted to any of them if you use enough and withdrawal isn’t nice. Tolerance grows fast and you’ll be just using to keep yourself out of withdrawal.

Think twice before you go searching for something stronger than codeine.
 
Esto-
De todos modos, todos los opiáceos producen dependencia, aunque es cierto que la probabilidad de volverse adicto a algo varía de persona a persona, incluso un hábito de codeína puede llevar a adicción y dependencia, soy adicto al tramadol, un opioide muy débil comparado con lo que SAT4N_420 dicho. La abstinencia es una puta y la adicción es horrible, paro y al poco tiempo vuelvo.
 
nico soy de argentina tambien quiza nos podamos ayudarmutuamente. dihidrocodeinona e hidrocodona es lo mismo y el unico medicamento que venden con ese principio activo en argentina es aceptobron unicap que es caro trae 15 comprimidos de 5mg de hidrocodona con o.o5 de clorfeniramina (antihistaminico) . con dos andas bien para paliar los sintomas. Yo estoy con una terrible abstinencia de oxicodona actualmente quiza podamos ayudarnos mutuamente. vivo en buenos aires zona norte
 
nico soy de argentina tambien quiza nos podamos ayudarmutuamente. dihidrocodeinona e hidrocodona es lo mismo y el unico medicamento que venden con ese principio activo en argentina es aceptobron unicap que es caro trae 15 comprimidos de 5mg de hidrocodona con o.o5 de clorfeniramina (antihistaminico) . con dos andas bien para paliar los sintomas. Yo estoy con una terrible abstinencia de oxicodona actualmente quiza podamos ayudarnos mutuamente. vivo en buenos aires zona norte
Cuanta oxicodona estas tomando? Personalmente a mi la hidrocodona no me ayudaba del todo, si para usar con codeina o junto a oxicodona para potenciar nada mas, a veces un opiáceo mas débil puede ayudar con los sintomas, la hidro es cara..
 
gracias por contestarme genio, 80mg x dia,tengo pensado usar un parche de buprenorfina de 20 uno de 10 y uno de 5 despues no volver a usarla mas... es dificil dejar oxicodona con oxicodona por eso los parches... codeina tengo bastante y no me ayudo, la separe del paracetamol con el metodo de extraccion con agua fria, cuantos mg de cod me recomendas para aliviar? gracias es bueno tener alguien en la zona podemos ayudarnos mutuamente
 
gracias por contestarme genio, 80mg x dia,tengo pensado usar un parche de buprenorfina de 20 uno de 10 y uno de 5 despues no volver a usarla mas... es dificil dejar oxicodona con oxicodona por eso los parches... codeina tengo bastante y no me ayudo, la separe del paracetamol con el metodo de extraccion con agua fria, cuantos mg de cod me recomendas para aliviar? gracias es bueno tener alguien en la zona podemos ayudarnos mutuamente
La buprenorfina puede ayudar, nunca la tome, solo tome metadona, es muy buena para la abstinencia, pero si tenés bupre, probaría el de 20 y me fijaría desde ahí
Codeína yo usaba 200mg para la abstinencia, con pregabalina y marihuana
Proba con la bupre y fíjate pero parece que vas a necesitar mas
 
La buprenorfina puede ayudar, nunca la tome, solo tome metadona, es muy buena para la abstinencia, pero si tenés bupre, probaría el de 20 y me fijaría desde ahí
Codeína yo usaba 200mg para la abstinencia, con pregabalina y marihuana
Proba con la bupre y fíjate pero parece que vas a necesitar mas
¿Cómo puedo conseguir metadona? Estoy asustado por que en cuanto me quede sin oxi estoy jodido ... No puedo decaer ahora, tengo responsabilidades. Si me dieras algún consejo sobre como adquirir ... No se me ocurre como conseguir metadona. Podría cambiar por metilfenidato, bastante codeina, memantina. Nose lo que sea antes de sufrir la reputación abstinencia y arruinar mis proyectos actuales ... Hasta compraría heroína si hubiera en buenos aires ... Solo necesito que me alcance para bajar la dosis gradualmente hasta llegar a tolerancia cero.
 
Don’t want to use heroin because of it’s dependency potential but happy to use another opioid/opiate? Honestly in the interest of harm reduction don’t use any. The abuse potential for opiates/opioids is very very high, just because it’s not heroin doesn’t mean it won’t ruin your life. You will get physically addicted to any of them if you use enough and withdrawal isn’t nice. Tolerance grows fast and you’ll be just using to keep yourself out of withdrawal.

Think twice before you go searching for something stronger than codeine.
Very wise words.
 
Safest options are either tramadol or grapefruit a few hours before you dose the codeine, but be careful, the inhibition of codeine's degradation via grapefruit juice is potent, and can vary widely in between individuals.
 
Hydrocodone alway produced pleasant effects without creating cravings as intense as Oxycodone does.

Good old Vicodin.
I actually like hydrocodone almost more than oxycodone. I guess about the same.

I certainly get triggered around it just as much as oxy.
 
As codeine is essentially morphine I would strongly advise OP that he steps off the latter of opioids that are from more natural line. If high amount of codeine is not enough than morphine or oxycodone tolerance will escalate fairly rapidly and addiction will be full on. Taste for poppy derived opioids is established and there is only one direction that class of opioids will lead now. I wouldn't advise methadone or fentanyl also. If you are really set in your decision to try other opioids than go in the direction of tramadol and tapentadol. They are both dangerous in their own right, but I think the danger is less than with morphine/oxycodone/heroin road. Tramadol is less potent opioid but for some people, especially those fond of its SNRI effects, is distinctively great one. It is hit or miss with tramadol. Tapentadol is more classical opioid than tramadol but it also has (at least) dual mechanisms of action, with it's adrenergic mode of action playing a big role. Tapentadol is also more potent than tramadol or codeine and doesn't require to be metabolised to be active.

I will echo some of the previous messages - lay off opioids if you don't have pain problems. You are raising your tolerance and even if you evade addiction you will not do a favour for future, older self. The one that will probably need opioids in the future for health related issues. But if you are determined stick to self limiting opioids as tramadol and tapentadol. Also don't push it with this two as seizures are a real possibility, not just some rare side effect that had to be reported.

Take care!
 
Is it sedation that you're aiming for? Or simply the elimination of anxiety and panic attacks? Because L-Theanine can eliminate both of these issues without causing any sedation or dependency.
 
What other ppl are saying about stopping the opioids while ur only on Codeine is right! Stop now before it escalates. You remind me of me in a way.. I'm well and truly hooked on Oxycodone and it all started with Codeine! My addiction ladder is/was...

Tramadol -> Codeine -> Dihydrocodeine -> Morphine -> Oxycodone

One opioid always leads to a stronger one!
 
The next step up (as in the second weakest opioid on the market) would be hydrocodone. Thats excluding tramadol which is kind of... irregular in its effects.
 
¿Cómo puedo conseguir metadona? Estoy asustado por que en cuanto me quede sin oxi estoy jodido ... No puedo decaer ahora, tengo responsabilidades. Si me dieras algún consejo sobre como adquirir ... No se me ocurre como conseguir metadona. Podría cambiar por metilfenidato, bastante codeina, memantina. Nose lo que sea antes de sufrir la reputación abstinencia y arruinar mis proyectos actuales ... Hasta compraría heroína si hubiera en buenos aires ... Solo necesito que me alcance para bajar la dosis gradualmente hasta llegar a tolerancia cero.
No se como ayudarte ahí, a mi me daban metadona en el hospital para la abstinencia. Tenés instagram? Hablame al md
 
Top